Sömn

Sömnhjälpen del 2

Sömnhjälpen – 4 delar

I fyra korta videos presenterar jag effektiva och enkla övningar förbereda kroppen för sömn och nedvarvning. För att du snabbt skall kunna varva ned innan läggdags och tala om för ditt nervsystem att “nu är det dags att sova och det är tryggt och säkert att göra det!” Du tränar kroppen på att skifta från stressystemet/sympatiska nervsystemet till lugn och ro systemet/parasympatiska nervsystemet på samma sätt som bebisar snabbt skiftar. Du kan välja att göra en enstaka övning eller flera som en del i din nedvarvningsrutin när du förbereder kroppen för sömn. 

Del 2.
VÄNTA på inandningen

Det handlar inte om att hålla andan alls, bara låta kroppen andas utan att du styr andningen, du låter andningen vara ifred och ser om det utvecklas en liten paus mellan utandning och inandning efter en stund. En paus för djup vila.

Lär dig qigong!

Begränsat antal platser både IRL och online, så säkra din plats redan idag!

Lär dig effektiva program för stresshantering och optimering av kroppens självläkande förmåga. Regelbunden qigongträning hjälper dig släppa stress, balansera kroppens hormoner, sova bättre, få mer energi och harmoni och en skönare kropp. Nya kurser startar tisdag 4e augusti och onsdag 5e augusti. 

Qigong för nybörjare

Qigong för nybörjare – online

Dela gärna med dina nära och kära!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Prenumerera på mina nyhetsbrev

Ja tack! Jag vill få inspiration & bra erbjudanden!

* indicates required

1) http://sfrm.se/wp-content/uploads/2016/10/Sömnstörningar-och-trötthet_Romana-Stehlik.pdf

Qigongcenterstockholm

Qigong kurser i qigong

You may also like...